بزرگترین وبلاگ تفریحی و سرگرمی رز

بزرگترین وبلاگ تفریحی و سرگرمی رز

( رز بروز ترین وبلاگ ) (مدیر وبلاگ:سجاد )
بزرگترین وبلاگ تفریحی و سرگرمی رز

بزرگترین وبلاگ تفریحی و سرگرمی رز

( رز بروز ترین وبلاگ ) (مدیر وبلاگ:سجاد )

*حدیث*


امروز حدیثی رو از پیامبر اکرم(ص) در مورد بدترین و بهترین خانه های مسلمانان برای شما آوردم که امیدوارم استفاده بکنید.




رسول اکرم صلى الله علیه و آله فرمودند: بهترین خانه هاى مسلمانان خانه اى است که در آن یتیمى باشد و به او نیکى کنند و بدترین خانه هاى مسلمانان خانه اى است که در آن یتیمى باشد و با او بدى کنند، من و سرپرست یتیم در بهشت مانند دو انگشت همراهیم.


متن حدیث:


قَالَ رَسُولِ اللَّهِ صلى الله علیه و آله: خَیرُ بَیتٍ فِى المُسلِمینَ بَیتٌ فیهِ یَتیمٌ یُحسَنُ إِلَیهِ وَشَرُّ بَیتٍ فِى المُسلِمینَ بَیتٌ فیهِ یَتیمٌ یُساءُ إِلَیهِ أَنَا وَکافِلُ الیَتیمِ فِى الجَنَّةِ هکَذا.

«نهج الفصاحه، ح 1510»





اگه از این حدیث خوشد اومد با کلیک روی 1+ اونو در گوگل محبوب کن

امروز حدیثی رو دیدم که حیفم اومد برای شما نذارمش.در این حدیث امام صادق(ع) توصیه یا راهکار یا هرچی دیگه که شما اسمشو میذارید برای کسانی گفتند که مشغله کاری اجازه عبادت زیاد رو به اونها نمیده،و بهانه های زیادی هم میاورند که وقت و ...       البته این تعبیر من از این حدیث که امیدوارم درست باشه.






حضرت صادق علیه السّلام فرمود: چه باز میدارد تاجرى را که در بازار مشغول (بتجارت است) از اینکه چون (شب هنگام) بخانه باز میگردد نخوابد تا یک سوره از قرآن بخواند و بجاى هر آیه که میخواند برایش ده حسنه نوشته شود و ده گناه از او محو گردد.

منبع: أصول الکافی / ترجمه مصطفوى، ج‏4، ص: 414


چه بسا هفته ها و ماهها  میگذرد و ما که ادعای شیعه علی(ع) بودند را داریم آیه از قرآن را نمی خوانیم.






اگه از این پست خوشد اومد با کلیک روی 1+ اونو در گوگل محبوب کن



در این پست حدیثی رو از کتاب الخصال شیخ صدوق(ره) برای شما آورده ام که در آن نه خصلتی رو بیان می کند که خداوند فقط به حضرت محمد(ص) داده است.




عبد الله بن دینار از ام هانى دختر ابو طالب نقل مى‏کند که گفت: پیامبر خدا (ص) فرمود: خداوند با دست من اسلام را آشکار کرد و به دست من قرآن را نازل کرد و به دست من کعبه را فتح نمود و مرا به همه آفریده‏هاى خود برترى داد و مرا در دنیا سرور فرزندان آدم و در آخرت زینت قیامت کرد و ورود به بهشت را بر پیامبران حرام کرد تا وقتى که من وارد آن شوم و آن را بر امّت‏هاى آنان حرام کرد تا وقتى که امت من وارد آن شود و خلافت را پس از من تا دمیدن به صور (قیامت) در خاندان من قرار داد، هر کس به آنچه مى‏گویم کافر شود، به خداى عظیم کافر شده است.


منبع: الخصال / ترجمه جعفرى، ج‏2، ص: 123








اگه از این پست خوشد اومد با کلیک روی 1+ اونو در گوگل محبوب کن




امام جعفر صادق علیه السلام در حدیثی گران بها سه گروهی که نزد خدا شکایت می برند را نام برده اند.




 امام جعفر صادق علیه السلام فرمودند: سه گروه نزد خدا شکایت می‌برند : مسجد ویرانی که مردم در آن نماز نخوانند، عالمی که بین جاهلان تنها بماند و قرآن رها شده و غبار گرفته ای که خوانده نمی شود.


متن حدیث: 

قال الصادق علیه السلام: ثَلاثَةٌ یَشکُونَ اِلَی اللهِ ـ عَزَّ وَجَلَّ ـ مَسجِدٌ خَرابٌ لا یُصَلّی فیهِ اَهلُهُ وَ عالِمٌ بَینَ جُهّالٍ وَ مُصحَفٌ مُعَلَّقٌ قَد وَقَعَ عَلَیهِ الغُبارُ لا یُقرَاُ فیهِ     
                                                                              «اصول کافی،جلد2 ،صفحه 118


در این پست یک حدیث گهربار از پیامبر اکرم (ص) در مورد فضیلت صلوات رو برای شما آوردم که امیدوارم بخونید.صلوات ذکری است که نمیشود با فضیلت و ارزش اون رو با ذکر چند حدیث و داستان بیان کرد.من خودم داستان هایی رو از بزرگان خوندم که با مداومت بر این ذکر شریف به درجات والایی رسیدند که اگر وقت بکنم براتون حتما قرار میدم.




 رسول خدا صلى اللَّه علیه و آله فرمودند:

که هر که صلوات فرستد بر من یک بار صلوات فرستد بر وى خدا ده بار و هر که صلوات دهد بر من ده بار صلوات دهد بر وى خدا صد بار و هر که صلوات دهد بر من صد بار صلوات دهد بروى خدا هزار بار و خدا عذاب نکند او را در دوزخ هرگز.

منبع: کاشف الأستار- ترجمه جامع الأخبار، ص: 86



اگه انصافا از این مطلب خوشتون اومد منتشر کن



امروز حدیثی رو از امام صادق (ع) در مورد ریا در عبادت برای شما آوردم که امیدوارم بخونید.




امام صادق(ع) فرمودند: عمل و عبادت خود را برای کسی که زنده کردن و میراندن بدستش نیست و سود نفعی برایت ندارد انجام مده.
 

امروز حدیثی رو از پیامبر اکرم(ص) رو در مورد جدال برای شما آوردم که امیدوارم بخونید.




جدال‏، شوخى و مسخرگى‏

پیامبر خدا (ص) فرمود: جدال و شوخى با برادرت نکن و به او وعده‏اى نده که نتوانى وفا کنى. و نیز فرمود: هر کس جدال به حق را ترک کند، خداوند خانه‏اى در بالاترین درجه بهشت، براى او بسازد، و هر کس جدال را ترک کند، در حالى که جدال وى به باطل بوده است، خداوند براى او خانه‏اى در وسط بهشت بنا کند. یکى از بزرگان مى‏گوید: از جدال با دیگران دورى کنید، زیرا جدال در لحظه‏هاى نادانى دانشمند است و موقعى است که شیطان در پى لغزش اوست.


منبع: مجموعه ورام، آداب و اخلاق در اسلام / ترجمه تنبیه الخواطر، ص: 212







اگه از این حدیث خوشتون اومد با کلیک روی 1+ اونو در گوگل محبوب کن


دیروز یک حدیثی رو برای اولین بار بود که میخوندم و واقعا برام جالب و تامل برانگیز بود.این حدیث در بیان عظمت امام حسین(ع) است که خداوند در عوض شهادتش چند چیز را به او عطا کرد.
توصیه میکنم حتما بخونید.


بخش بیست و نهم در باره چیزهائى که خدا در عوض شهادت امام حسین عطا کرده است:

در کتاب امالى شیخ از محمّد بن مسلم روایت میکند که گفت: از حضرت امام محمّد باقر و امام صادق علیهما السّلام شنیدم مى‏فرمودند: خداى سبحان در عوض شهادت امام حسین علیه السّلام مقام امامت را نصیب ذریه آن بزرگوار نمود، شفاء امراض را در تربت مقدس آن حضرت و مستجاب شدن دعا را نزد قبر مبارک آن بزرگوار قرار داد. ایامى را که زوار آن بزرگوار بزیارتش میروند و بر مى‏گردند جزء عمر آنان قرار نمیدهد.

محمّد بن مسلم میگوید: به حضرت صادق گفتم: این خصلت‏ها که براى زوار حسین علیه السّلام باشد پس خود آن بزرگوار چه مقامى خواهد داشت!؟ فرمود: خداى مهربان امام حسین را به پیغمبر اکرم صلّى اللَّه علیه و آله و سلّم ملحق نموده و امام حسین هم داراى درجه و منزلت پیامبر خدا میباشد.

سپس حضرت صادق علیه السّلام آیه- 31- سوره طور را تلاوت کرد که میفرماید:

افرادى که ایمان آوردند و ذریه ایشان از ایشان تبعیت کردند ذریه آنان را به آنان ملحق نمودیم.


منبع: زندگانى حضرت امام حسن مجتبى علیه السلام ( ترجمه جلد 44 بحار الأنوار)، ص 236







اگه از این حدیث خوشتون اومد و لذت بردید با کلیک روی 1+ اونو در گوگل محبوب کن



واقعا زیبا بود.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.